چگونه یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق راه‌اندازی کنیم؟
چگونه یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق راه‌اندازی کنیم؟

اجرای یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی موفق به برنامه‌ریزی، انرژی و فداکاری زیادی نیاز دارد؛ و سرمایه به ندرت با تلاش کم جذب می‌شود، در اینجا چند نکته برای راه اندازی کمپین تامین مالی جمعی آمده است. همچنین باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاران معمولا در چه طرح‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین می‌توان فهمید که تامین مالی جمعی برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.


تأمین مالی جمعی آسان به نظر می‌رسد: نیازهای مالی خود را در یک وب سایت بارگزاری کنید، چند پاداش کوچک ارائه دهید، حالا در راه یک تلاش موفقیت‌آمیز برای جذب سرمایه هستید. البته به این راحتی هم نیست.

اجرای یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی موفق به برنامه‌ریزی، انرژی و فداکاری زیادی نیاز دارد؛ و سرمایه به ندرت با تلاش کم جذب می‌شود.

در حقیقت جذب صدها یا هزاران نفر برای کمک مالی به پروژه شما به همان توجه، برنامه‌ریزی و اجرایی نیاز دارد که هر کمپین موفق بازاریابی یا جمع‌آوری سرمایه دیگر.

 در اینجا چند نکته برای راه اندازی کمپین تامین مالی جمعی آمده است:


چند نکته برای راه اندازی کمپین تامین مالی جمعی


اهداف تأمین مالی را تعیین کنید: 

تعیین کنید که قصد دارید چه مقدار پول با کمپین تامین مالی به دست آورید. این یک تصمیم بسیار استراتژیک است، زیرا برخی از پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، همه یا هیچ عمل می‌کنند، اگر به اهداف جمع‌آوری سرمایه خود نرسید، حتی یک ریال هم به دست نمی‌آورید.

یک استراتژی پاداش طراحی کنید: 

دادن پاداش مناسب می‌تواند تفاوت بین دستیابی به اهداف مالی شما یا از دست دادن آن‌ها باشد. بنابراین، برای کمک‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر، ردیف‌های خاصی از پاداش‌ها را طراحی کنید. سعی کنید درک کنید که چه چیزی به اهداکنندگان انگیزه می‌دهد، سپس پاداش‌های مقرون به صرفه‌ای که نیازهای آنها را برآورده می‌کند ارائه دهید.

کمپین خود را به یک پلتفرم تامین مالی جمعی ارسال کنید:

 مطالب، یک ویدیوی خوب و جوایز خود را آماده کنید. سپس، آن‌ها را درپلتفرم تامین مالی جمعی مورد نظر خود منتشر کنید.

اجتماعی شوید:

 واقعاً مهم است که برای آوردن اهداکنندگان، به سامانه تامین مالی جمعی انتخابی خود تکیه نکنید. یک مطالعه در سال 2022 از دانشگاه تگزاس در دالاس نشان داد که تبلیغات رسانههای اجتماعی در 10 روز اول کمپین شما مؤثرتر است.


پول را بگیرید و برای تحویل پاداش آماده شوید: 

اگر به هدف خود برسید، پول خود را دریافت خواهید کرد. اکنون زمان شروع پروژه‌ای است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید. اهداکنندگان شما منتظر هستند.


سرمایه‌گذاران معمولا در کدام طرح‌های تامین مالی جمعی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

 

سرمایه گذارانی که از تامین مالی جمعی استفاده می‌کنند اغلب به دنبال موارد زیر هستند:

شواهدی از یک ایده آزمایش شده که پتانسیل رشد و توسعه را در آینده داشته باشد.

ایده‌ای که متعلق به بخش‌هایی با رشد بالا (مثل فناوری) باشد یا صنعتی که سرمایه‌گذار به آن علاقه شخصی دارد.

یک ایده خاص (nich) که مخاطبان ثابتی در بازار دارد. 


آیا تامین مالی جمعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

 

تامین مالی جمعی، می‌تواند یک راه نسبتا سریع برای جذب سرمایه، اغلب بدون کارمزد اولیه باشد. این روش جایگزینی برای تامین مالی از طریق روش‌های متعارف( مانند وام بانکی) است.

برای جذب سرمایه معمولا باید ایده خود را از طریق یک سامانه تامین مالی جمعی به سرمایه‌گذاران بالقوه نشان دهید.

یک سرمایه‌گذار آن چیزی را که می‌خواهد در ازای ارائه مقدار مشخص پول به دست آورد را انتخاب می‌کند؛ که معمولا بر اساس آن چیزی است که شما تصمیم به ارائه آن گرفته‌اید. (مثل سهمی در شرکت، درصدی از سود یا حتی پاداش‌هایی مانند هدایا)

تامین مالی جمعی می‌تواند به شما کمک کند تا برای یک پروژه سرمایه به دست آورید. اما علاوه بر این می‌تواند به یک کسب و کار اجازه دهد تا محصولی که ممکن است فقط در مرحله برنامه‌ریزی باشد را در مارکت آزمایش کند.

این فرایند ممکن است به ترویج (پروموت) یک بیزینس یا محصول قبل از راه‌اندازی آن کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تامین مالی جمعی کلیک کنید.

برای آشنایی با انواع و مزایا و معایب تامین مالی جمعی کلیک کنید.